O serie de experimente arată că viața politică poate fi schimbată cu ajutorul economiei comportamentale.

Prima carte care a popularizat ideea legăturii directe dintre comportamentul uman și diverse date științifice a fost „Freakonomics“. Cea care i-a entuziasmat cel mai tare pe pasionații subiectului a fost însă „Nudge“.

Apărut în 2008, volumul se apleacă asupra felului în care poate fi eficientizat procesul de guvernare, prin aplicarea principiilor economiei comportamentale. Pe scurt, specialiștii au observat că, sub influența diverșilor stimuli psihologici sau neurologici de moment, oamenii pot lua decizii potrivnice lor. Ideea „nudging-ului“ (tradus aproximativ prin „imbold“ sau „îndemn“ – n.trad.) este că oamenii pot fi călăuziți pe calea cea bună doar prin prezentarea opțiunilor într-un mod mai prietenos.

 

SURSA si ARTICOL COMPLET aici.


1 comentariu la “THE ECONOMIST: Atenție, lucrăm la noi norme sociale!”
  1. Marian GHIONU a spus:

Comentariul tau